David von Krafft, konstnär, målare, född 1655 i Hamburg, död 1724 i Stockholm.
David von Krafft blev kallad till Sverige 1675 av hofkonterfejaren (hovmålaren) David Klöcker Ehrenstrahl, som dessutom var hans morbror och nu även blev hans lärare i den ädla konsten att måla. Senare studerade von Krafft vidare ett tiotal år i utlandet, särskilt i Italien, slutligen blev han Ehrenstrahls ersättare som hovmålare.
Nu fick han en massa beställningar och uppdrag och han målade sakliga och säkert tecknade porträtt, som tyvärr dock är ganska entoniga och kalla i koloriten. Bland hans bästa arbeten är porträttet av Karl XII (finns i Lund) samt av Carl Gustaf Armfeldt d.ä. (Drottningholms slott). I Kalmar domkyrka har han målat altartavlan (dock efter en komposition av en italiensk konstnär).
David von Krafft finns representerad vid Nationalmuseum, Malmö Museum, Göteborgs konstmuseum och på Gripsholm. Krafft hade ett stort antal lärjungar och bland dem Gustaf Lundberg och Olof Arenius. Related Paintings of david von krafft :. | Portrait der Hedvig Eleonora, Konigin von Schweden in ihr 70 jahr | drottning hedvig eleonora | Portrait of Hedvig Eleonora | drottning hedvig eleonara | Karl XII | Related Artists:
Job BerckheydeDutch Baroque Era Painter, 1630-1693
Francesco CaccianigaFrancesco Caccianiga (1700-1781) was an Italian painter and engraver.
He was born in Milan. In Bologna, he became a pupil of Marcantonio Franceschini. He afterwards visited Rome, where he established himself under the patronage of Prince Borghese, for whom he executed some considerable works in the Palazzo and the Villa Borghese. His principal works are at Ancona, where he painted several altar-pieces, among them, Marriage of the Virgin and Last Supper.
Thomas FaedScottish Painter,
1826-1900
was a Scottish painter born in Gatehouse of Fleet, Kirkcudbrightshire, and was the brother of John Faed. He received his art education in the school of design, Edinburgh and was elected an associate of the Royal Scottish Academy in 1849. He came to London three years later, was elected an associate of the Royal Academy in 1861, and academician in 1864, and retired in 1893. He had much success as a painter of domestic genre, and had considerable executive capacity. Three of his pictures, The Silken Gown, Faults on Both Sides, and The Highland Mother are in the Tate Gallery and a further two, Highland Mary and The Reaper hang in the Aberdeen Art Gallery. The Last of the Clan, completed in 1865.